V roce 1996 dva bratři, David a Tomáš Landsmannovi, začali podnikat v pronajatých prostorách rodinného domu v Hradci Králové s jedním počítačem, dvěma stojany s kotouči a drobným nářadím, k tomu navíc dluh 100 000 Kč. Tomáš jako OSVČ na živnostenský list a David jako spolupracující osoba.
David s předchozími zkušenostmi z maloprodejny s nářadím a roční zkušeností jako obchodní cestující pro velkoobchod si vzal na starosti prodej a nákup.
Tomáš se znalostí účetnictví a ekonomiky, které té doby čerpal ze studií (prostě dopoledne ve škole a odpoledne do prodejny) si vzal na starosti vedení účetnictví, budování databáze produktů a jiných záležitostí, které bylo potřeba v obchodě řešit.
Prvních pár let nám pomáhal náš otec s rozjezdem firmy, než jsme si mohli dovolit zaměstnat první naše zaměstnance.
Mnoho věcí se od té doby změnilo, ale už tehdy bylo naším hlavním cílem, a měli jsme největší radost z toho, když od nás odcházel spokojený zákazník. Skoro vždy jsme totiž pro zákazníka dokázali sehnat nářadí a nástroje, které potřeboval. To ostatně byl způsob, jak jsme postupně rozšiřovali náš prodejní sortiment. Když se totiž v průběhu krátké doby zeptalo na určité nářadí několik lidí tak jsme ho pro ně nejen zajistili, ale také jsme ho zařadili do prodejního sortimentu a naskladnili.
Z počátku to nebylo vůbec jednoduché, protože jsme museli pro slíbené věci jezdit sami do velkoobchodů. Byla to nejen finanční zátěž (koupě našeho prvního firemního automobilu – žigulíku), ale také to bylo dost časově náročné. Odměnou nám za to byl spokojený zákazník, který nás doporučil dalším. Prostě ochota vyjít vstříc aktuálním potřebám zákazníků, pokud to alespoň trochu jde, formovala a neustále formuje naši společnost.
V roce 1999 Tomáš odjel na studia do Austrálie a bylo nutné vyřešit problém s firmou. To se týkalo nejen jejího faktického vedení, ale také formálního fungování ve vztahu k úřadům. Východisko jsme našli v založení firmy Landsmann s.r.o. Jednatelem stal David a protože Tomáš z Austrálie nemohl vést účetnictví, tak se firma rozrostla o dalšího člena rodiny, která se této odpovědné práce ujala a to o naši mámu Věru. Ostatně dodnes ji někteří naši zaměstnanci říkají mamko (proč asi…).
V tu dobu jsme už neprodávali pouze nářadí a nástroje, ale sortiment se nám rozšířil i o základní spojovací materiál, ochranné pracovní pomůcky a zahradní techniku. Prodejna „praskala ve švech“ a již nebylo dalšího prostoru, který by šlo pronajmout a tak rozšířit prodejní plochu. V té době se nám naskytla příležitost pronájmu větších prostor na druhém konci Hradce Králové v Kuklenách.
V roce 2000 jsme díky dalším prostorům mohli rozšířil své služby o půjčování nářadí, záruční a pozáruční servis a zprostředkování veškerých oprav prodávaného elektronářadí a strojů. Na servis jsme založily společnost Servis Nářadí a Strojů, s.r.o. kde jsme dokázali opravovat až 4000 ks strojů ročně a stali jsme se jedním z největších servisů na elektrické nářadí Makita v ČR. V průběhu dalších dvou let jsme zcela zaplnily skladové možnosti nových prostor včetně patrového regálového systému s užitnou plochou 240m2. S roustoucím zájmem o informace z internetu jsme registrovali doménu www.landsmann.cz, která nám sloužila a slouží pro zviditelnění naší rodinné firmy na internetu. Od roku 2002 jsme zprovoznili první e-shop, který nám generoval cca 40-60 objednávek za měsíc. V roce 2005 jsme se začínali o dění na internetu zajímat intenzivněji a začali jsme hledat informační systém, který by naše požadavky ohledně on-line skladového hospodářství ve formě e-shopu plně uspokojil. Po zhruba roce testování různých IS jsme se rozhodli pro informační systém I6 od společnosti Cybersoft.
V Lednu 2007 po 6 měsících příprav a budování produktové databáze byl zprovozněn jeden z prvních on-line internetových obchodů v oblasti nářadí a nástrojů. Neustálé budování produktové databáze, upravování informací o produktech, hledání nových produktů jejich testování a předávání zkušeností vám našim zákazníkům se stalo naší každodenní prací.
Rok 2008 je pro naši společnost významným milníkem. Po dlouholeté spolupráci jsme převzali prodejnu nářadí v Chlumci nad Cidlinou a naše společnost se rozrostla o další prodejní místo. V tomto roce jsme také pořídili stavební pozemky pro výstavbu nového obchodního centra. Toto rozhodnutí vyplynulo z požadavků na neustále se zvyšující potřeby skladových a prodejních prostor. Nové obchodní centrum se začalo stavět v červnu 2009.
Leden 2010 ukončení stavby nového obchodního centra o velikost zastavěné plochy 1100 m2, parkoviště pro více jak 30 aut. Samostatné prostory pro zásobování a příjem zboží. Dostatečný prostor pro balení a expedici zboží. To bylo něco, co jsme do této doby neměli. První dojmy velkého prostoru byly neskutečné! Počáteční nadšení postupně ustupovalo starostem se stěhováním, které nám zabraly skoro celý únor. V březnu 2010 bylo dokonáno. Otevření prodejny nebylo velkolepé, pouze jsme si unaveni popřáli k úspěšnému přemístění skladu a vrhli jsme se znovu do práce, protože první sezóna v našem novém specializovaném prodejním centru začala. Oficiální otevření jsme přesunuli na konec dubna, kdy jsme u příležitosti otevření nového obchodního centra připravili předváděcí akci s občerstvením, které se účastnili všichni naši významní dodavatelé a zákazníci.
Koncem roku 2013 jsme se rozhodli uzavřít provozovnu v Chlumci nad Cidlinou, když vzhledem k malým prostorám prodejny a zvyšujícím se požadavkům na okamžitou dostupnost zboží začali zákazníci z okolí Chlumce více navštěvovat naše nové obchodní centrum v Hradci Králové.
V roce 2014 jsme zažili zaměstnaneckou říjnovou revoluci, kdy naši společnost opustili najednou 3 zaměstnanci, a naše stavy se zúžily z 13 na 10 zaměstnanců. V této době jsme také upustili od oprav jak záručních tak pozáručních, které jsme pro fy. Makita dlouhé roky prováděly a stali jsme se sběrným místem jediného záručního servisu, který provozuje Makita s.r.o. oficiální dovozce značky Makita do ČR.
Roky 2015-2016 sebou nenesou nic výjimečného. Soustředíme se na upevnění pozice na trhu v Hradci Králové a okolí. Prostory expedice zboží pro zákazníky z e-shopu prochází drobnými reorganizacemi, kde se snažíme zjednodušit a zefektivnit jednotlivé kroky od příjmu až po expedici včetně automatického mailingu o pohybu zboží.
V roce 2017 vzhledem k novým trendům v oblasti internetového prodeje připravujeme nový e-shop, který by se měl zákazníkům více přiblížit. Nová grafika se týká responzivního zobrazení jak pro PC, tablety tak pro mobily. Nové jednodušší a přehlednější informace o obchodních případech, vyhledávání produktů podle parametrů a další......continue